tisdag 9 juni 2009

Festivalområdet växer fram

I helgen träffades vi som är planeringsansvariga ute på Mossagården, där vi gick igenom hur långt vi hunnit med respektive ansvarsområde. Vädret var inte det bästa, men när skyarna lättade lite, passade vi på att tassa runt i området. Ebba visade bland annat var stora scenen skall stå. En hängmattepark intill en skogsstig kommer att ge vila åt ömmande fötter och dj:arna kommer att placeras högt ovanför festivalbesökarna i en svävande trädaltan - så är det tänkt i alla fall!

Under festivalen kommer det även att finnas tre områden med marknadsplatser för företag som säljer ekologiska och fair trade-produkter.

Slutligen blev vi förevisade de två nyförvärven i Mossagårdens djurvärld: två små Linderödsgrisar, som även de kommer att bli en del av festivalupplevelserna!

...och till sist vill jag bara tala om att jag nu har placerat vår blogg i Veberödbloggkartan.se!

Torun Sandberg

1 kommentar:

  1. Linderödsgrisarna kräver att bli närmare presenterade så jag tar på mig det :) Lilla prickiga flickan heter Mini(eller Ester kanske) och den stora med mest brunt heter Maxi (eller kanske Wilma). Först var det Mini som var mest social och framåt och Maxi som tyckte att människor verkade som urtidsmonster. Nu är det mest Maxi som vill bli kliad på magen efter maten och Mini har inte riktigt tid att vara stilla alls. De har i stort sett lärt sig av med att hoppa och bita i allt och alla, och jag har lovat hundklubben jag tränar (hund) i att nästa sommar kommer jag med en brokig gris. Försöka duger i alla fall :) De jobbar på duktigt med att rensa bort överflödig vegetation och är väldigt noga med var de ska ha sin mat, sovplats och toalett. De är väldigt bra på att hålla sig rena själv men de blir ändå borstade varje dag, men mest för att de ska vänja sig vid beröring överallt så de inte måste sövas ner när de ska verkas (alltså när klövarna ska klippas). De tar gärna emot besök under dagtid av någon som kan sitta på huk och prata lite, och gärna klia ordentligt, inte som om en fluga sätter sig..

    SvaraRadera